OHRANJANJE POVEZANOSTI S SODELAVCI

OHRANJANJE POVEZANOSTI S SODELAVCI

Pandemija koronavirusa ni s seboj prinesla zgolj spremembe delovnega okolja in načina dela temveč, tudi drugačno dinamiko odnosov tako med sodelavci kot med vodjo in podrejenimi. Od zaposlenih v različnih podjetjih smo preko Analize počutja zaposlenih v času koronavirusa prejeli informacije, da v veliki meri pogrešajo neformalno druženje in komunikacijo v živo s svojimi sodelavci. Pomembno je, da se vsako podjetje poskuša prilagoditi novi realnosti in svojim zaposlenim v neki meri omogočiti druženje ter s tem ohranjanje povezanosti, ki so jo ustvarili med seboj. Na Profilu smo pripravili nekaj predlogov, kako se lahko s tem spopadejo vodje in kako zaposleni sami.

 

1. KAKO SE SPOPASTI Z IZOLACIJO, OSAMITVIJO, ČE PA SMO BILI PREJ VSAKODNEVNO V STIKU S SODELAVCI IN BLIŽNJIMI? 

Delo od doma / čakanje na delo nam je na začetku prineslo osvežitev in možnost, da si malenkost odpočijemo -  nekateri so ga morda celo zaznali kot nekakšen “dopust”/ “odklop” od vsakodnevne službe. Vendar pa nas lahko stene domačega stanovanja in ukrepi samoizolacije hitro začnejo tudi omejevati ter s seboj prinesejo takšne ali drugačne občutke osamitve. Zato je pomembno, da se s tem ustrezno spopademo:

  • poiščite si kakšen nov hobi, preberite knjigo, za katero prej niste imeli časa, kuhajte, vrtnarite, poglejte kakšen film, serijo itd.,
  • sami organizirajte virtualno druženje s sodelavci, prijatelji, ki jih pogrešate, tako lahko organizirate npr. “virtualno kavico”; pomembno je, da tudi v tem času omejenega druženja, ohranjate stike s tistimi, ki so vam blizu,
  • pojdite na sprehod, telovadite, saj boste tako misli odvrnili od manj prijetnih stvari,
  • več informacij lahko prejmete tudi med nasveti za ohranjanje mentalnega zdravja v času soočanja z epidemijo koronavirusa.

 

2. KAKO LAHKO VODJA OHRANJA POVEZANOST MED ZAPOSLENIMI V ČASU DELA OD DOMA?

Vodja je pogosto tisti v ekipi, ki lahko pomembno vpliva na ohranjanje povezanosti med ostalimi člani ekipe. Obstajajo različni načini, kako ohranjati povezanost in “virtualno druženje”, pri pa je pomembno, da so načini prilagojeni ekipi in temu, kar jim je blizu. Nekaj možnosti najdete v nadaljevanju:

  • Izkazovanje skrbi in zanimanja za zaposlenega: na tedenski ravni vodja opravi klic (telefonski, Skype itd.) in se pozanima o počutju zaposlenega, ga povpraša po morebitnih dilemah, skrbeh, s katerimi se srečuje med delom in mu tudi sam preda pomembne / aktualne  informacije o samem podjetju, njegovem delovnem mestu itd..
  • Pomembna je tudi izbira ustreznega komunikacijskega kanala: zaposleni mora do njega imeti dostop, v določenih pogledih je tudi priporočljivo, da se vodja prilagodi zaposlenemu, npr.  starejši zaposleni bolj cenijo telefonski klic, mlajšim odgovarja klic preko Skypa.
  • Organizacija tedenskih neformalnih online srečanj / druženj, kjer se zaposleni pogovarjajo o temah, nepovezanih z delom.
  • Organizacija virtualnega team-buildinga / team-bondinga (npr. igranje online družabnih iger ipd.), slednjega lahko vodja znotraj ekipe tudi ponovi na dva ali tri tedne.
  • Vodja mora sam ostajati pozitiven in se truditi ohranjati visoko raven motivacije pri delavcih: motivacija lahko delavcem že zaradi samih sprememb dela hitro upade, prav tako pa je lahko upad tudi posledica tega, da pogrešajo ljudi okoli sebe ali pa se srečujejo z različnimi skrbmi glede zaposlitve. Zato je izredno pomembno, da vodja z delavci tudi na daljavo ohranja medosebno povezanost, jim poda nek pozitiven, a vseeno realen pogled na trenutno stanje  in s tem ohranja njihovo motiviranost.


Če se vam ob prebiranju zapisanega pojavljajo dodatna vprašanja, nam jih posredujte na mail profil@profil-group.com in bomo poskušali tudi nanje odgovoriti. V prihodnjih tednih pa nadaljujemo z novim sklopom vprašanj o vodenju in motiviranju zaposlenih.