Prvi val epidemije koronavirusa je gospodarstvu zadal hud udarec. Večina podjetij se je soočala s takšnimi ali drugačnimi prilagoditvami delovnih in poslovnih procesov. Nekatere panoge so bile primorane celo v popolno zaustavitev, skladno s tem pa je veliko podjetij moralo zapreti svoja vrata. Tista podjetja, ki so lahko poslovala, so pospešeno uvajala v poslovne procese digitalno transformacijo, kar pa je s seboj prineslo različne odzive na strani zaposlenih.
Na Profilu smo v obdobju prve epidemije izvedli kar nekaj raziskav na temo počutja zaposlenih v času soočanja z epidemijo koronavirusa, vključena so bila podjetja različnih velikosti in panog. Rezultati so večinoma pokazali, da:
- so se podjetja po mnenju zaposlenih dobro odzvala / prilagodila na nove razmere,
- so zaposlenim preko zaščitnih sredstev in učinkovite komunikacije preventive na delovnem mestu zagotovila ustrezen občutek varnosti,
- so zaposleni delo od doma sprejeli zelo pozitivno, čeravno jih je večina poročala, da delajo količinsko več kakor na sedežu podjetja,
- so vodje uspeli dobro prilagoditi svoj sistem vodenja, kjer je bilo to potrebno,
- večino zaposlenih ni pretirano skrbelo, da bodo ali pa so že zboleli.
Na drugi strani pa je bilo največ težav in posledičnega nezadovoljstva zaznati na naslednjih področjih:
- usklajevanje zasebnega in poslovnega življenja s strani zaposlenih, ki skrbijo za otroke do 12 let,
- prilagoditev na delo od doma z vidika delovnih pogojev (prostor, oprema),
- povišan občutek zdravstvene ogroženosti s strani zaposlenih, ki opravljajo (delno) terensko delo,
- nižje zadovoljstvo z delom od doma s strani starejših zaposlenih (55+),
- povišan občutek negotovosti in/ali pomanjkanja transparentne komunikacije s strani zaposlenih na čakanju na delo ali bolniški odsotnosti,
- določena mera pomanjkanja osebnih socialnih stikov kljub dokaj rednim stikom na daljavo (telefon, mail, video),
- občutek preobremenjenosti s strani nekaterih zaposlenih (cca 40%).
Zanimivo je tudi to, da smo v vseh podjetjih, kjer smo opravili raziskavo, prišli do ugotovitve, da moški izražajo več skrbi in manj optimizma glede na nove razmere tako zdravstveno kot procesno.
V drugi val so podjetja vstopila vsaj nekoliko pripravljena z vidika poslovnih prilagoditev glede na pretekle izkušnje, verjamemo pa, da izzivi ostajajo, morda so celo še večji. Tekom našega dela opažamo, da vedno več zaposlenih kaže znake konstantne utrujenosti, stresa ali celo izgorelosti, k čemur zagotovo botruje kombinacija povišanega obsega dela, zahtevnosti usklajevanja poklicnega in družinskega življenja v aktualnih razmerah in določene mere skrbi za prihodnost glede na to, da bodo izredne zdravstvene razmere še vsaj nekaj časa naša stalnica.
V namen pomoči pri zgodnjem odkrivanju psihofizičnih težav zaposlenih in organizacijskih izzivov lahko podjetjem ponudimo nov vsebinski sklop internih kadrovskih meritev, med njimi tudi Covid indeks izgorelosti. Vabimo vas, da nas za več informacij kontaktirate na profil@profil.si oz. nas pokličete na 01 280 54 00.